הרבה פעמים קורה שמסיימים אימון משקולות ומגלים שהשעה כבר מאוחרת וצריך ללכת. כתוצאה מכך רוב המתאמנים מזניחים את הפעילות האירובית שלהם. מה עושים כדי להציל את המצב ?

אקדים בכך שהפתרון הנכון הוא לתכנן את האימונים ולהכניס באופן קבוע פעילות אירובית, וסיבולת אנאירובית. כל אחד בהתאם למטרה שלו.כשיש אימונים שזה לא מתאפשר מה שאני אוהב לעשות זה אינטרוואלים. במיוחד במכונת החתירה.

row

אפשר לעלות על מכונת החתירה (במיוחד אם היה לנו אימון פלג גוף תחתון כבד ואין לנו כוח לעמוד על הרגליים) לחתור דקה אחת קל. לאחר מכן לעבוד בצורה של חתירות קלות 45 שניות, 15 שניות הכי מהר שאפשר. אם אתם בכושר טוב יותר אפשר להאריך את משך הזמן של הפעילות העצימה, למשל 30 שניות קל 30 שניות מהר. הדרך הקלה לזכור מתי אנחנו עושים מה היא די פשוטה. כהשעון של המכונה מתאפס על 1:00-2:00-3:00 בהתאמה מתחילים לעבוד קל, כשהשעון עומד על 1:45-2:45-3:45 עובדים מהר עד להשלמת אותה דקה.

לאימון הראשון הייתי ממליץ לעשות 4-5 פיקים של עבודה מהירה, ולסיים בעוד דקה שתיים חתירה קלה.כך אפשר לנצל 6-10 דקות בסוף האימון לעבודה אנאירובית עצימה. באותו עיקרון אפשר להשתמש במכשירים אירוביים אחרים.

אם יש לכם זמן לעשות אירובי ואתם רוצים לגוון הייתי ממליץ להתחיל ב10 דקות של אינטרוואלים ולאחר מכן לעבור לעשות אירובי כמו ריצה קלה או אליפטי. בנוסף לשיפור יכולת אירובי ואנאירובית הדבר מסייע לשרוף שומן עיקש.

הערה : ביצוע פעילות אינטרוואלים מותרת רק לאדם בריא ! העבודה היא בדופק גבוה ולא מתאימה לאדם לא מנוסה, לכן יש להתחיל בצורה מבוקרת אחרי שכבר ביצעתם פעילות אירובית מספר פעמים.

איך להשתמש במכונת החתירה :

טעויות נפוצות :

 

מידע נוסף למתקדמים על מכונת החתירה ועצות איך להתאמן בה