כתבה 1 מתוך 5

שהייתי ילד אני זוכר שהיינו משחקים כדורגל בשכונה בשביל הכיף. ככה כמעט כל אחד מתחיל. אחרי כמה אימונים אנו רואים ששחקן מסויים קנה נעליים חדשות. או חולצה יפה. וגם אנחנו רוצים כזו. בתחום רכיבה על אופניים שהחל לפרוח בשנים האחרונות אנו רואים מגוון סוגי אופניים שעולים כמו רכב יד 2 ממוצע. בנוסף לכך אי אפשר להתעלם מכל הציוד הרב והיקר שרוכב חובבן מאבזר את עצמו. כשמדברים על ציוד ואימונים תמיד עולה לנו תמונה של אותו מתאמן בחדר הכושר שנועל נעלי האבקות, על ברכיו יש רצועות של Inzer, חגורת הרמת משקולות, טייץ וחולצה צמודה שך Under Armour, שרוולים על המרפקים, ורצועות על שורש כף היד. וכמובן בכל משיכה שהוא מבצע (מתח, משיכות בווינץ, חתירה עם מוט/משקולות, דדליפט) הוא חייב להעזר ברצועות הרמה…

הדבר המצחיק הוא שאותו מתאמן לא שבועיים שלושה לפני תחרות פאוורליפטיג, והוא בכלל עושה רבעי סקוואט עם משקל מצחיק. התמונה הזו תמיד תהיה חקוקה לי בראש. בסדרת המאמרים הבאים אדבר על ציוד באימוני משקולות. אסביר מה חובה, מה מומלץ וממה כדאי להמנע. בנוסף אסביר מתי להשתמש עם מה. ואציג שיטה איך להכניס את הציוד לאימונים, רמז בחימום של 60 ק”ג סקוואט (ואפילו ב 160 ק”ג) אני לא אעבוד עם חגורה. הלבישה של הציוד תהיה הדרגתית.

במאמרים אסביר על נעלים, שרוולי ברכיים ורצועות ברכיים, חגורה, רצועות לשורש כף היד, רצועות הרמה ועוד.

דמינו לכם מיטת מים, אתם שוכבים עליה ונהנים מהתזוזה בגב. עכשיו דמיינו לעצמכם שאתם עומדים על המיטה ומנסים לבצע סקוואט מלא. זה אולי טוב בתור אימון ייציבות אבל לא הייתי חולם לבצע על מיטת מים עבודה במשקלים כבדים.

נעליים

זה בדיוק מה שחלקיכם עושים כל אימון בביצעו סקוואט עם נעלי ריצה. נעל ריצה נועדה לבלום זעזועים ולכן היא בנויה לרכך את האימפקט שנוצר בריצה ולספוג זוויות שונות של מגע עם הקרקע, לכן יהיה לכם קשה לייצב את המוט בביצוע סקוואט כבד. המוט יזוז מעט וכף הרגל שלכם תזוז בתוך הנעל בנסיון לייצב את עצמכם. לכן מה שאתם צריכים זו נעל שטוחה וקשה, נעל הרמת משקולות שלא תספוג את הזעזוע, ותשמור עליכם יציבים.

הסרטון הבא ממחיש את ההבדל בין נעל הרמת משקולות מקצועית לנעל ריצה:

כיוון שאנו הולכים לבצע מספר הרמות שונות בחדר הכושר אמליץ על הנעליים הבאות:

בביצוע High Bar סקוואט ו Front סקוואט, ובביצוע של הרמות אולימפיות ( Clean & Jerk ו Snatch) אמליץ על נעלי הרמת משקולות. לאדידס יש נעליים מעולות אך יקרות, יש נעלי VS Athletics שהן זולות יותר. (סרטוני הסבר על התרגילים השונים בהמשך הכתבה).

בביצוע Low Bar סקוואט ושאר התרגילים (דדליפט/לחיצות ומשיכות למנהן) אמליץ על All Star Converse.  אלו הנעליים המועדפות עלי ועל עוד המון פאוורליפטרים. הם פשוטות זולות (ומכוערות). במקום לקנות נעל הרמת משקולות ב800 ש”ח שבד”כ תהיה פחות נוחה או נוחה באותה מידה למי שמבצע LB סקוואט אפשר לקנות נעלי אולסטאר ב 100-200 ש”ח. מה גם שנעלי הרמת משקולות כמעט ואי אפשר למצוא בארץ ואז נכנסים לבעית משלוחים ומידות.

converse

דדליפט עם סליפרס (נעלי בלט שטוחות על מנת להקטין טווח תנועה)

סקוואט עם אולסטאר

הבדלים בין HB סקוואט לLB סקוואט

שימו לב לזווית של הקרסול, עקב גבוה כמו בנעלי הרמת משקולות יסייע לבצע HB והרמות אולימפיות כיוון שהגיד האכילס יהיה במנח טוב יותר ולא ימתח עד הסוף, קריטי לאנשים עם בעית גמישות בתאומים/גיד אכילס.

הרמות אולימפיות (snatch + clean & jerk):

נעליים זה הציוד הכי חשוב והראשון במעלה, זה הדבר היחידי שאתם צריכים לקנות לפני שאתם מתחילים להתאמן, בניגוד לרוב הציוד שהתחלת השימוש בו מתבצע בשלב מאוחר יותר של קריירת האימונים שלכם, נעליים זה ציוד חובה ! זוג נעלי האולסטאר שלי מלווה אותי מעל לעשור ומשרת אותי נאמנה, בנוסף יש לי זוג נעלי הרמת משקלות של VS Athletics להרמות אולימפיות וFS.

13221489_10154254055317372_53648024541383822683_n

 הכותב הינו בוגר בית הספר שיאים למאמני חדר כושר ואימון קטינים.
בעל 5 שיאי עולם בפאוורליפטינג GPA עד 75 ק”ג. (סקוואט, דדליפט, פאוורליפטינג, פוש פול..)
שחקן ומאמן פוטבול בליגת הפוטבול הישראלית.
מעביר סדנאות ללימוד תרגילי בסיס (סקוואט, לחיצת חזה, דדליפט ועוד).
מאמן אישי ומאמן קבוצות נוער וילדים בחדר כושר.

צרו קשר: http://bit.ly/RCTS-PLform
טלפון :  054-4567217
מייל : ran1cohen1@gmail.com

  F