הפלור פרס הינו תרגיל מעולה לחיזוק פלג גוף עליון, פתרון מעולה למכוני קרוספיט ללא ספת לחיצה, נהדר כתרגיל עזר לענפי הספורט השונים ולכל מי שרוצה לחזק את לחיצת החזה שלו. מטרת התרגיל היא לחזק את החזה הכתף הקדמית והטרייספס, תוך הפחתת העומס על המרפק ועל הכתף דבר שמונע פציעות כתף. הפרדת השלב האקצנטרי והקונצנטרי בדיוק כמו בבוקס סקוואט, וביטול רפלקס המתיחה.  ניתן לבצע בכל מקום, בסרטון במשך יש דוגמא איך לבצע את התרגיל ללא ראק.

floor press

בהמשך לסדרת המאמרים על לחיצת חזה. אפשר לבצע אימון לחיצות נהדר גם ללא ספה. במאמר על כשל באמונים הסברתי שהסיבות לכשל יכולות לנבוע מ3 גורמים, טכני, מנטאלי ופיזי. תרגיל להפלור פרס בא לעזור לנו לשפר את הפן הפיזי של היציאה מהחזה.

פלור פרס בא לחזק לנו את החלק התחתון בלחיצת החזה. את היציאה של המוט מהחזה ולא את הנעילה כמו שרבים נוהגים לחשוב. בביצוע לחיצת חזה רגיל אנו משתמשים ברפלקס המתיחה של שריר החזה והכתף ליציאה מהחזה. רפלק המתיחה עוזר לנו רק בס”מ הבודדים הראשונים. ביצוע של פלור פרס מאפשר לנו לחזק את כל שלבי היציאה מהחזה ובעיקר מבטל לנו את רפלקס המתיחה ומאפשר לנו ביצעו של לחיצה ממצב סטאטי בדיוק כמו שבוקס סקוואט עוזר לסקוואט. בכדי לחזק את הנעילה בד”כ משתמשים בגומיות ושרשראות, בנוסף לחיזוק הראש הארוך של הטרייספס. לעוד קריאה על שיפור הלחיצות.

כמה דגשים חשובים לביצוע התרגיל :
  • הוצא את המוט מהראק או הרם אותו בעזרת גשר כמו בסרטון.
  • כווץ שכמות ושבור מרפקים פנימה בדיוק כמו בלחיצת חזה.
  • הורד את המוט בצורה מבוקרת ועצור בתחתית.
  • גייס את השרירים מחדש ולחץ את מוט.
  • בסיום החזר לראק או הורד את המוט בעדינות בעזרת גשר.

מומלץ להשתמש ברצועות לשורש כף היד בתרגיל זה במיוחד בביצוע ללא ראק. ניתן לבצע את התרגיל כתרגיל ME (כוח מאקסימאלי) למעט חזרות כבדות כדי לשפר גיוס יחידות מוטוריות וכוח מקסימאלי. או לחזרות כדי לגרם להיפרטרופיה. בביצוע התרגיל לחזרות ניתן לבצע את התרגילם עם משקולות ואף להשתמש בגומיות.

למעלה ביצוע בעזרת גשר, למטה הוצאה מראק

להמשך קריאה באתר T-NATION

הכותב הנו בעל תואר ראשון (B.A) במדעי החברה.

בוגר בית הספר שיאים למאמני חדר כושר ואימון קטינים.

בעל ידע נרחב ממאמנים בארה”ב ומזרח אירופה.

פאוורליפטר מתחרה וחבר באיגוד 100% Raw Powerlifting Federation
שחקן פוטבול בליגת הפוטבול הישראלית.
מעביר סדנאות ללימוד תרגילי בסיס (סקוואט, לחיצת חזה, דדליפט ועוד).
מאמן אישי ומאמן קבוצות נוער וילדים בחדר כושר.
טלפון :  054-4567217
מייל : ran1cohen1@gmail.com

  F


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *