ציוד באימונים כן/לא/איזה – המדריך המלא – מגנזיום

חלק 3 מתוך 5

חלקים קודמים בסדרה :

  1. נעלי הרמת משקולות.
  2. חגורה.

אחרי שדיברתי רבות על נעלי הרמת משקולות ועד כמה הן חשובות. המשכתי לכתוב על חגורה ומתי להשתמש בה. בעצם כמעט כיסינו את רוב הציוד ההכרחי למתאמן המתחיל (ולמתאמן בכלל).  הפריט האחרון שהוא בגד חובה הוא מגנזיום (Gym Chalk).

אחיזה היא אחד הדברים החשובים ביותר באימוני משקולות, בד”כ היא גם הדבר שמגביל מתאמנים מנוסים. בתחרויות הרמות כוח האחיזה לוקחת חלק גדול בתרגיל הדדדליפט, בניגוד לסקוואט ולחיצת חזה שם האחיזה פחות קריטית לביצוע מוצלח של ההרמה. לעומת זאת בתחרויות האיש החזק אחיזה היא חלק משמעותי. השוני הוא שבפאוורליפטינג ההמוט דק יחסית (29-30 מ”מ) וקל לאחוז אותו יחסית גם במשקלים כבדים. לעומת זאת בתחרויות האיש החזק המתחרים נדרשים לאחוז חפצים (מוטות, אבני אטלס, בולי עץ, חבלים) בעובי גדול הרבה יותר וללא נקודות אחיזה נוחות. בנוסף לכך תחום עולה בימים אלו בחו”ל וגם בישראל הוא משחקי ה crossfit (לרשימת מועדונים בארץ). תחום זה דומה לתחרות האיש החזק לייט בשילוב של הרבה אלמנטים של סיבולת אנאירובית ואירובי בנוסף לתחום הכוח.

gym-chalk

עבודה בחדר הכושר במשקלים כבדים בידיים חשופות היא בעייתית. המוט יכול להחליק מזיעה ושומן שמופרש. עלולות להווצר יבלות או קרעים בעור. הפתרון הטוב ביותר לאחיזה מושלמת הוא שימוש במגנזיום. מגנזיום בא באבקה או בבלוק. המתאמן משפשף את כפות ידיו בבלוק ויוצר שכווה דקה ולבנה של מגנזיום. חומר זה יסייע ליובש בכף היד, חיכוך ולאחיזה טובה יותר.

ישנם מכונים שלא מאפשרים שימוש במגנזיום עקב לכלוך. במכונים כאלה אפשר להשתמש בג’לים יעודיים כתחליף למגנזיום. למרות שאני באופן אישי לא הייתי נרשם למכון שלא מאפשר שימוש במגנזיום. בכל מקרה צריך להמנע מללכלך את המכון בכדי שלא יאסרו שימוש במגנזיום ולא להשניא אותנו המתאמנים על בעלי המכונים ועל המתאמנים מן השורה.

בסוף האימון יש צורך לשטוף את הידיים עם סבון וכדאי גם למרוח קרם לחות על כפות הידיים כיוון שמגזניום גורם ליובש בעור. אף מתאמן לא רוצה להיות מושבת מלהתאמן כיוון שהוא קרע את העור והאחיזה עם יבלת/פצע מציקה לו.

כפפות

פתרון נוסף הוא שימוש בכפפות הן פיתרון נחמד אבל בעייתי. כפפה צריכה לשבת צמוד על העור, אחרת יווצר חיכוך בין הכפפה לעור ודבר זה יגרור יבלות ואחיזה לא טובה.  כפפות יתאימו למתאמנים שלא רוצים יבלות על כפות הידיים. החסרון שלהם טמון בכך שעבודה עם כפפה תקשה על האחיזה במשקלים כבדים כיוון שהם יוסיפו לקוטר המוט/משקולת עוד כמה מ”מ. כפפות ימנעו מכם לקבל יבלות “טובות” על כריות כף היד וימנעו מכם לקבל כפפה טבעית על היד.

3 סיבות למה לא להשתמש בכפפות בלחיצות, משיכות וסקוואט:

    • כפפות יהרגו את האחיזה שלכם – בתרגילי משיכה הכפפות יקשו על האחיזה שלכם, אם אתם לא יכולים להחזיק את זה אתם לא יכולים להרים את זה.
    • כפפות יהרסו את הטכניקה שלכם (יותר בהרמות אולימפיות והרמות כוח) – יפריעו לכם בעיקר בלחיצות לשמור על אחיזה חזקה ושורש כף יד יציב.
    • כפפות לא ימנעו יבלות.

מבחינת המחיר בלוק מגנזיום עולה בערך 30 ש”ח (תלוי במשלוח ובכמות) זוג כפפות יעלה מ50 ועד 200 ש”ח. סביר להניח שבלוק המגנזיום ישאר לך יותר זמן מזוג ככפות ממוצע שאחרי שנה יתחילו להתפרק.

בכדי למנוע יבלות מיותרות צריך לעבוד בצורה נכונה ולאחוז נכון :

למעלה אחיזה נכונה שתמנע יבלת, למטה אחיזה שתגרום ליבלות

אחיזה נכונה :

טיפים לשמירה על כפות הידיים, למתאמנים מתקדמים שעובדים הרבה עם מוטות :

איפה לקנות מגנזיום

  • בחנויות מטילים וציוד לטיפוס קירות בארץ.
  • בחנויות שמתעסקות עם ציוד ייעודי לקטלבלס/קרוספיט/אימונים.
  • כיום בעידן הרכישות מחו”ל הכי קל לרכוש באמזון עם משלוח עד הבית בקלות:

 הכותב הינו בוגר בית הספר שיאים למאמני חדר כושר ואימון קטינים.
פאוורליפטר מתחרה וחבר באיגוד 100% Raw Powerlifting Federation
שחקן פוטבול בליגת הפוטבול הישראלית.
מעביר סדנאות ללימוד תרגילי בסיס (סקוואט, לחיצת חזה, דדליפט ועוד).
מאמן אישי ומאמן קבוצות נוער וילדים בחדר כושר.
טלפון :  054-4567217
מייל : ran1cohen1@gmail.com

  F


Comments

3 תגובות על “ציוד באימונים כן/לא/איזה – המדריך המלא – מגנזיום”

  1. תמונת פרופיל של אייזק
    אייזק

    מאמר מעולה.
    כואב על אותם מתאמנים שנאסר עליהם (כמוני) שימוש במגנזיום בחדר כושר,
    ונאלצים למצוא פתרונות אחרים (מגנזיום נוזלי,כפפות WR).

  2. מאמר מעולה!
    כבר שנים שאני מתאמן ולא הבנתי את חשיבות צורת האחיזה כמו עכשיו.

    1. תורה רבה !
      תמיד שמח לשמוע שאני מחדש גם למתאמנים ותיקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *