בתקופה האחרונה אני עד לבעיה נפוצה של מאמנים/מתאמנים וחוסר תקשורת בינהם.ואני רוצה לגעת ב 2 סוגים ספציפיים של חוסר תקשורת הזו.

  1. טכניקה קודם כל – התקדמות היא חשובה, גם כן ביצוע של תרגילי בסיס כמו סקוואט ודדליפט, אבל קודם כל צריך לדעת לבצע את התרגילים נכון.
  2. עומס עבודה בתוכנית אימון – לעבוד לפי תוכנית עם רשימה של תרגילים סטים וחזרות זה לא מספיק, צריך להתאים את משקלי העבודה לטווחים השונים של הסטים והחזרות ולשבועות השונים בתוכנית עצמה.

קח אחריות על המתאמן שלך !  הרבה ממה שרשמתי כבר ציינתי בעבר במאמר למה SS ו 5X5 הן תוכניות גרועות למתחילים.

את הפוסט הזה החלטתי לכתוב בגלל מקרה. במהלך עבודתי נתקלתי במתאמן שמנסה לבצע סקוואט. אותו מתאמן ביצע אותו סך הכל בסדר. רואים שהוא משקיע. היו לו כמה בעיות כמו נעליים לא מתאימות. גלישה של הברכיים, קריסה של הברכיים. מיקום לא טוב של המוט, עומק גבולי וסקוואט לא אחיד, כל חזרה נראתה אחרת ונעצרה אחרת. אותו מתאמן לא ביצע סקוואט גרוע, אלא פשוט היסודות היו חסרים לו. ניכר שמישהו לימד אותו אבל לא ידע להצביע בדיוק על הבעיות הנכונות ובעיקר מה הגורם לבעיות הללו.

801535.1130608945082.HOW_NOT_TO_SQUAT-350x262

תוך כדי שאני מתאמן אני זורק לו הערות ומסביר לו בחצאי משפטים. וכבר הסקוואט נעשה טוב יותר. לקח לי קצת זמן להסביר לו להוריד מעט משקל מהמוט בכדי שהסקוואט יהיה טוב. מדי פעם אני עוד רואה אותו ומתקם אותו והוא כבר מסכים איתי שהוא צריך ללכת לקנות נעליים מתאימות.

המתאמן קיבל תוכנית אימון שבה עליו לבצע סקוואט בהתקדמות מסויימת אבל המאמן שכח ללמד אותו סקוואט ודגשים מתי כבר לא מתקדמים ומשפרים טניקה.

10171671_619719148122340_6683797687671643873_n

הדבר השני שנתקלתי בו הוא חוסר התאמה בין סטים וחזרות למשקל. אותו מתאמן ביצע באימונים שונים 4X8, 6X6 ו3X10 עם אותם משקלי עבודה. הסברתי לו שבכל תוכנית עובדים לפי אחוז מסויים. כך שבשבוע שעובדים ל6 חזרות צריכים לעבוד כבד יותר משבוע של 10 חזרות. בנוסף שקודם כל צריך לתקן את הטכניקה של הסקוואט ולקנות נעליים מתאימות.

Round-Back-Deadlift

לאחר תקופה אותו מתאמן ביקש ממאמן אחר (לא המאמן שרשם לו את התוכנית) ללמד אותו לבצע דדליפט. במקרה שאלתי אותו מה רשמו לו לעשות והוא אמר 5X5 דדליפט. שאלתי כמה פעמים בשבוע אתה צריך לבצע זאת, כיוון שהבנתי שהתוכנית שלו היא AB. והוא ענה פעמיים בשבוע. למתאמן שלא יודע מזה דדליפט לתת פעמיים בשבוע 5X5 זה מתכון לאסון. המתאמן לא יצליח להתאושש מזה וצפוי להפצע בגב תחתון. העומס הפתאומי שמתווסף על זוקפי הגו משני אימוני סקוואט בשבוע, בדמות 50 חזרות של דדליפט כבד הוא בעייתי (5X5 פעמים בשבוע).

10689439_755109187916668_3674385110380897284_n

הדבר שהרגיז אותי במיוחד הוא ה”שגר ושכח” תעשה פעמיים בשבוע 5X5 דדליפט מבלי שהמאמן בכלל טרח ללמד אותו דדליפט. ברור לי שהמאמן רוצה בהצלחה מהירה של המתאמנים שלו. הוא נתן להם תוכניות טובות רק שלא מתאימים לרמה שלהם. אצרף פה מאמר מ T-NATION בנושא מאמן כושר.

מקווה שבתור מאמנים אתם יותר אחראים, ובתור מתאמנים תדעו לבחור את המאמן שלכם.

קבע עכשיו אימון אישי 054-4567217 ran1cohen1@gmail.com

הדרך המהירה להשיג תוצאות בלחיצת כפתור

1

 הכותב הינו בוגר בית הספר שיאים למאמני חדר כושר ואימון קטינים.
פאוורליפטר מתחרה וחבר באיגוד 100% Raw Powerlifting Federation
שחקן פוטבול בליגת הפוטבול הישראלית.
מעביר סדנאות ללימוד תרגילי בסיס (סקוואט, לחיצת חזה, דדליפט ועוד).
מאמן אישי ומאמן קבוצות נוער וילדים בחדר כושר.
טלפון :  054-4567217
מייל : ran1cohen1@gmail.com

F

youtube-logo